Microsoft: Αποκαταστάθηκε το πρόβλημα που προκάλεσε το ψηφιακό μπλακάουτ

Την αποκατάσταση της υποκείμενης αιτίας που προκάλεσε το τεχνικό πρόβλημα στις εφαρμογές και τις υπηρεσίες 365 ανακοίνωσε νωρίτερα σήμερα ο τεχνολογικός κολοσσός Microsoft, αλλά οι συνέπειες από τα προβλήματα κυβερνοασφάλειας εξακολουθούν να επηρεάζουν κάποιους πελάτες.

Υπενθυμίζεται ότι μια αποτυχημένη αναβάθμιση του λογισμικού της εταιρείας κυβερνοπροστασίας Crowdstrike είναι ο λόγος για τον οποίο έχουν προκληθεί τεράστια προβλήματα στην ομαλή λειτουργία αεροδρομίων σε όλο τον κόσμο, αλλά και σε πολλές άλλες μεγάλες επιχειρήσεις παγκοσμίως.

Η αμερικανική Crowdstrike είναι μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες στον χώρο της κυβερνοασφάλειας παγκοσμίως και η βασική λύση που προσφέρει αφορά την κυβερνοπροστασία συσκευών όπως είναι υπολογιστές, servers αλλά και τα τερματικά που χρησιμοποιούνται από αεροπορικές εταιρείες.

Στο πελατολόγιό της περιλαμβάνονται μεγάλες επιχειρήσεις από πολλούς κλάδους και από ολόκληρο τον κόσμο, εκ των οποίων ένας σημαντικός αριθμός είναι αεροπορικές εταιρείες και γι’ αυτό τα μεγαλύτερα ζητήματα έχουν σημειωθεί στα αεροδρόμια.

Τα λάθη που οδήγησαν στη μπλε οθόνη

Αυτό που συνέβη είναι ότι πριν από μερικές ώρες η Crowdstrike έστειλε μία αναβάθμιση λογισμικού (software update), η οποία είχε ορισμένα λάθη που οδηγούσαν σε μη λειτουργία της συσκευής όπου εγκαθίσταται η αναβάθμιση. Το λογισμικό προστασίας της Crowdstrike είναι εγκαταστημένο σε συσκευές όπως είναι τερματικά, υπολογιστές και servers που χρησιμοποιούν ως λειτουργικό σύστημα τα Windows.

Σε όσες συσκευές (endpoint devices) έγινε η αναβάθμιση, υπήρξε πρόβλημα λειτουργίας και εμφανίστηκε μία «μπλε» οθόνη που ανέφερε ότι το σύστημα δεν μπορεί να ξεκινήσει και η συσκευή δεν μπορεί να λειτουργήσει με αποτέλεσμα όλα αυτά τα προβλήματα. Για παράδειγμα, δεν μπορούσε να γίνει check-in των επιβατών μιας πτήσης ή να ολοκληρωθούν κρατήσεις, ενώ έχουν υπάρξει και περιπτώσεις όπου δεν μπορούν να διεκπεραιωθούν συναλλαγές.

«Συγγνώμη για την αναστάτωση»

«Συγγνώμη για την αναστάτωση» που προκλήθηκε ζήτησε ο επικεφαλής της εταιρείας Crowdstrike σε συνέντευξή του στο αμερικανικό τηλεοπτικό δίκτυο NBC News. «Λυπούμαστε βαθύτατα για τον αντίκτυπο που έχουμε προκαλέσει στους πελάτες, στους ταξιδιώτες, σε οποιονδήποτε επηρεάζεται από αυτό, συμπεριλαμβανομένων των εταιρειών μας» δήλωσε συγκεκριμένα ο Τζορτζ Κουρτζ.

Η Crowdstrike επιβεβαίωσε ότι δεν πρόκειται για αποτέλεσμα πειρατείας ή κάποιας κακόβουλης ενέργειας, αλλά οφείλεται σε ελάττωμα που εντοπίστηκε σε μια ενημέρωση περιεχομένου των υπολογιστών των Windows, ξεκαθαρίζοντας επίσης ότι δεν επηρεάζονται από το σφάλμα ενημέρωσης οι κεντρικοί υπολογιστές Mac και Linux.