Αδ. Γεωργιάδης: Στις 4 Απριλίου το «καλάθι του Πάσχα»

Στην «επιτυχή» εφαρμογή του «καλαθιού του νοικοκυριού», το οποίο μπήκε πλέον στην 21η πρώτη εβδομάδα, αναφέρθηκε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου, τονίζοντας ότι συνέβαλε μαζί με άλλα μέτρα, όπως το market pass, στη μείωση του πληθωρισμού.

Το μέτρο ενισχύεται ανά περιόδους με επιπλέον «καλάθια», όπως και το επερχόμενο «καλάθι του νονού», το οποίο θα εφαρμοστεί από την Τετάρτη 29 Μαρτίου έως τις 15 Απριλίου και αφορά προϊόντα που σχετίζονται με τα δώρα του Πάσχα (παιχνίδια, σοκολατένια αυγά, λαμπάδες κ.λπ.). Ακόμη, στις 4 Απριλίου θα είναι διαθέσιμο και το «καλάθι του Πάσχα», που ουσιαστικά θα αντικαταστήσει το «καλάθι της Σαρακοστής», δημιουργείται για να καλύψει τις ανάγκες των καταναλωτών στις αγορές τροφίμων για το πασχαλινό τραπέζι και θα περιλαμβάνει αρνί, τσουρέκια κ.λπ.

Τη συγκεκριμένη ανεξάρτητη έρευνα παρουσίασαν ο καθηγητής του ΕΚΠΑ Νικόλαος Ηρειώτης και ο πρόεδρος του Philips University Φίλιππος Κωνσταντίνου. Σύμφωνα με τη μελέτη, η αξία του «καλαθιού» όλων των εταιρειών από την 1η εβδομάδα εφαρμογής του έως και τη 15η εβδομάδα έχει μειωθεί για όλες τις εταιρείες, με μεγαλύτερη μεταβολή για την περίοδο να είναι -22,18%, ενώ από τις 12 εταιρείες οι 11 είχαν μείωση πάνω από -7% και η εναπομείνασα μείωση -3,34%.

Από την έρευνα προέκυψε ότι η λειτουργία του «καλαθιού» υπήρξε επιτυχής, ότι πρόκειται για ένα αποτελεσματικό εργαλείο στα χέρια της Πολιτείας, το οποίο λειτουργεί υπέρ των καταναλωτών, δεν προκαλεί προβλήματα στη λειτουργία της ελεύθερης οικονομίας, ενώ η παρούσα έρευνα επιβεβαιώνει και ενισχύει τα αποτελέσματα της πρώτης που είχε αναδείξει τη θετική συμβολή του «καλαθιού του νοικοκυριού» στο καταναλωτικό κοινό.

Σύμφωνα με τη μελέτη, υπάρχουν βάσιμα στοιχεία ότι μεταξύ των εταιρειών υπήρξε ανταγωνισμός στην αξία «καλαθιών» που προσέφεραν εβδομαδιαίως, ο οποίος λειτούργησε υπέρ των καταναλωτών. Αυτό συμβαίνει χωρίς να έχει ανακύψει πρόβλημα ανταγωνισμού, καθώς -βάσει ΕΛΣΤΑΤ- οι τιμές του σχετικού δείκτη εμφανίζουν αύξηση στις αξίες των αντίστοιχων αγαθών.